I-News

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget


Jadwal Open Trip dan Private Trip.
Private Trip, Mountain Guide, Porter Gunung, Paket Honeymoon, Study Tour, Family Gathering, Outbond, Outing, dll +62 85 643 455 865 (( WA / SMS / Telp )

TERUNTUKMU CALON BIDADARIKU...



TERUNTUKMU CALON BIDADARIKU...

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ اارَّØ­ِيم

Assalamu'alaykum warahmatullahi wabarakaatuh,,

Wahai calon bidadariku,,

Tahukah engkau betapa Allah SWT menyayangiku dengan amat sempurnanya..??

Disini,di istana penantian ini aku di tempa untuk menjadi dewasa dan siap mendampingimu kelak.

Meski terkadang tempaan itu tidak ku syukuri,namun aku merasa, Menjadi lebih baik saat ini.

Hatiku yg rapuh berkali-kali diuji agar menjadi tangguh.Sehingga kelak saat kita bertemu,kau akan bangga setelah memiliki aku di hatimu.Entah dimana dirimu sekarang,tapi aku yakin,Allah pun juga amat mencintaimu.

Dan kini telah melatihmu,menjadi mujahidah yg tangguh,hingga aku pun bangga memilikimu kelak.

Sebuah kisah pernah ku dengar :

"Aku meminta pada Allah setangkai bunga yg indah ,,Dia memberi aku kaktus berduri

Aku meminta pada Allah haiwan yg mungil nan cantik ,,Dia beri aku ulat berbulu

Aku sempat kecewa dan protes,betapa tidak adilnya ini,,Namun kemudian kaktus itu berbunga sangat indah sekali

Dan ulat bulu pun tumbuh dan berubah menjadi kupu-kupu yg teramat cantik.

Itulah jalan Allah,indah pada waktunya.

Allah tidak memberi apa yg kita inginkan, tetapi Allah memberi apa yg kita perlukan. "

Aku yakin aku memerlukanmu untuk mendampingiku kelak..Meski ku bukan seperti apa yg kau harapkan.

Tapi,selama nafas ini masih ada,ku kan selalu berusaha berikan yg terbaik menurut-Nya..InsyaAllah..

Wahai calon bidadariku,,

Aku ini seorang yg sangat cemburu,, Tapi kalau Allah dan Rasullullah lebih kau cintai daripada aku

Aku harus rela,aku harap begitu pula dengan dirimu,,Kerana cemburunya seorang suami adalah bukti bahawa dia

Begitu ingin melindungimu ,menjaga kehormatanmu.

Saat aku masih dalam asuhan ayah dan bunda,,Tidak lain doaku adalah ingin menjadi anak yg soleh,

Agar kelak di akhirat dapat menjadi bekal tabungan kedua orangtuaku.

Namun nanti setelah menjadi suamimu,doaku bertambah,

Semoga Allah menjadikan ku pendamping ( suami ) yg soleh.

Agar kelak di syurga kita dipertemukan dan cukup aku yg menjadi pahlawanmu ,,mendampingi dirimu yg solehah.

Apa yg kuharapkan darimu adalah kesholehanmu ,,

Semoga sama halnya dengan dirimu

Kerna apabila rupawan yg kau harapkan dariku,

Hanya kesia-siaan ygkan kau dapati.

Wahai calon bidadariku yg dirahmati Allah,,

Aku masih haus akan ilmu

Namun berbekal ilmu yg kumiliki saat ini

Aku berharap dapat menjadi suami yg sentiasa mendapat

Keredhaan Allah dan dirimu.

Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita,

Bantu aku untuk bersama mendidik dan membesarkannya dengan Harta yg halal,

Ilmu yg bermanfaat,dan terutama dengan menanamkan pada diri mereka

Ketaatan kepada Alllah SWT.

Apabila suatu hari nanti hanya ada sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita.

Tak akan ku namai dengan " gubuk derita ". Kerana itulah markas dakwah kita.

Tempat kita nantinya mengatur strategi,mendidik mujahid/mujahidah kecil kita.

untuk menjadi tangguh.

Wahai calon bidadariku,,

Coretan ini hanyalah sebahagian kecil dari isi hatiku

Kelak saat kita bertemu,siapkanlah dirimu untuk mendengar konsep masa depan

Yang ingin kurajut bersamamu.

Pertemuan denganmu kelak,adalah kejutan besar yg tengah Allah persiapkan untuk kita.

Moga redha Allah sentiasa menyertai kita dalam langkah dan harakah kita.

Amin Ya Rabbal Alamin..

Barakallaahu fiykum wa jazzakumullah khoir

Wanita Sholehah Idaman Lelaki Sholeh.https://www.facebook.com/pages/Wanita-Sholehah-Idaman-Lelaki-Sholeh/213359932070273

♥SALAM SANTUN UKHUWAH♥

Semoga apa yang telah disampaikan ini ada manfaatnya,

Bila ada salah lisan tak bermakna mohon dimaafkan yang benar itu pasti datangnya dari Allah S.W.T dan yang salah itu datangnya dari kelemahan diri ana pula.

Wallahù'alam bíshawab Wabíllahí taùfík walhídayah,

Wassalamù'alaíkùm warahmatùllahí wabarakatùh.


sumber :
  1. Sajadah Cinta Dalam Alunan Tasbih Mahabbah Rindu

Posting Komentar

0 Komentar